Biliyorsan Paylaş,Bilmiyorsan Ögren
Forumumuzdan Daha iyi yararLanabiLmek İçin üye oLmaLısınız =)
Herşey Paylaşım İçin

Biliyorsan Paylaş,Bilmiyorsan Ögren

Biliyorsan Paylaş,Bilmiyorsan Ögren
 
AnasayfaTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Battlefield Vietnam [Rip]

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
::SpOoK_q!RL::
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 659
Yorum Puanı : 12413
Rep Puanı : 5
Kayıt tarihi : 05/04/09
Nerden : izmir

MesajKonu: Battlefield Vietnam [Rip]   Perş. Haz. 11, 2009 12:38 pm

2002 Yılının Oyunu yine savaşa gidiyor. Bu sefer Avrupa’lıları faşizm kıskacından kurtarmaya değil, Vietnam’ın karanlık topraklarına.

“Vietnam” kelimesi akıllara hemen grafitilerle süslü miğferleri, güneşten yanmış askerleri ve kum torbalarıyla örülmüş siperlerin arkasından gelen acid-rock müziğini yansıtan bir haber filmi getiriyor. Bu filmi kaçırmış olsak bile Stone, Kubrick ve Cappola hayal güçleriyle bu boşluğu doldurdular.

DICE akıllıca bir hareketle Battlefield Vietnam’ı simülasyon değil de aksiyon oyunu çerçevesinde tutmuş. Oyunun yaratıcıları Vietnam çatışmasının sembollerini ve karakteristiklerini popüler kültürde gösterildiği gibi eklemeyi planlıyorlar, ama bu Battlefield 1942’deki eğlence faktörünü tatmin etmeyecek gibi.

“İnsanların çoğunun Vietnam Savaşı’yla ilgili bilgileri filmlerden öğrenilmiş şeyler oluyor” diyor oyunun prodüktörü Reid Schneider. “Ve bizim bu oyunda yaptığımız da bu – o film sahnelerini yaşama geçirmek. Bu oyun daha çok Vietnam’ın ‘sinema gerçekliği’ gibi bir şey olacak.” Bu bağlamda, tasarımcılar içinde düşmanın bulunamadığı devasa haritalar yapmayı planlamıyor. Kalın dalların, ağaç yapraklarının arasından sürüneceksiniz ama her şey stratejik olarak yerleştirilmiş, büyük haritalar ormanla örtülmüş. Örneğin; tasarım planında her yerde olması düşünülen, sürekli olarak rüzgarda sallanan bel hizasında sazlıklar var. Ama sazlıklar sadece orda görsel fayda için bulunuyor, sizi korumak için değil – karşı takımın oyuncuları görmeyecekler bile. Tabi bu oyunda ormanın geniş özelliklerinden yararlanamayacağınız anlamına gelmiyor. Pusu kurmak olası, içine sinip düşmanı bekleyebileceğiniz ufak yerler hazırlanmış. Tünel bağlantıları ise yok, Schneider araçların içine giremediği tünellerin oyunu kısıtladığını düşünmüş. Yine de siper ağının aynı sinsi tadı vereceği söyleniyor.


Oyuna teknik olarak getirilen yeniliklerden en şaşırtıcıları “Vietnam” hissine ilave olan düzenlemeler. Mimaride Budist tapınakları ve likör barınakları gösterilmiş. Pirinç çeltikleri ve halat köprüler de stratejinizde çevresel zorluklar yaratıyor.

Yeni araç ve silahlar
Vietnam baştan aşağı yepyeni bir kişisel silahlanma yelpazesi istiyor. Birebir çarpışmanın en temel taşları (M16 ve AK-47 tüfekleri) basit piyade silahları. Punji çubukları gibi gerilla bubi tuzakları Viet Cong sınıfı tarafından uygulanırken, M-60 (hafif makinalı tüfek) ağır silahlardan hoşlananların gözbebeği olacak.

Amerikan M-60 tankları Rus yapımı T-54’lere karşı savaşacak ama yine de Schneider tank çarpışmalarının zaferde 1942’de oynadığı kadar büyük rol oynamayacağını belirtiyor. ”Tanklar önemli birer destek ünitesi olacaklar” diyor prodüktör, “ama aynı gerçek hayatta olduğu gibi burada da çok işe yarayacaklar”. Haritaların çoğunda, nehirlerden pirinç çeltiklerine, halat köprülere kadar çoğu yer tanklara geçiş izni vermeyecek ve böylece tankların savaş alanındaki hareketleri bir nebze olsun kısıtlanacak.


Cipler de “Vietnamlı”laştırıldı ve Schneider’ın kelimeleriyle anlatmak gerekirse, daha dayanıklı hale geldiler ve çağın otantik çıkartmalarını ve sanatını yansıtıyorlar (sürülebilen bombalar olarak ise değerleri değişmeyecek). Amerikan piyadeleri M-79 el bombalarıyla silahlanırken, NVA, RPG kısaltmalı roket fırlatmalı el bombalarını kullanacak.

Eğer Vietnam’daki yakın çarpışmaların Battlefield 1942’dekilerden de daha yıkıcı olacağını hissediyorsanız yanılmıyorsunuz. Saldırı tüfekleri tam otomatik olarak çalışır ve el bombası fırlatıcıları dolup boşalırken piyade çarpışmaları her yanınızdan patlama sesleri gelirken gerilimi arttıracak. Kum torbalarıyla yapılmış sığınakların arkaları ya da tepe dorukları gibi anahtar defanslar ise kanlı bir bedel ödemeden kullanılamayacak gibi.

Oyunun içinden
Oyun akışına bakacak olursak, biri Amerikalılar diğeri Vietnamlılar tarafından kontrol edilen iki adadan mevcut bir haritada bütün kontrol bayrakları Vietnam tarafında ve bu da bir Amerikan hava saldırısı ortamı yaratıyor. Amerikalılar helikopterlerle içeri girmek ve NVA kuvvetleri her yeni atağı bastırmaya çalışırken bayrak almaya çalışmak durumundalar.


Burada takım çalışmasının ne kadar önemli olduğunun da altını çizmek lazım. Bu tarz bir haritada Amerikalıların tek şansı “gunship” ateşi ve diğer hava saldırılarıyla desteklenen bir helikopter çıkartması koordine etmek. Bunda başarılı olunsa bile, sonucunda gelen çatışmalar her santimetre kare toprak için dişe diş, kana kan. Örneğin, iyi bir yere gizlenmiş bir NVA nişancısı helikoperlerden inmekte olan Amerikan askerlerini teker teker vurabilir. Bayrak ele geçirmek için zaman da azalırken direğin yakınında duran askerler keskin nişancılar için açık hedef haline gelir (tabi Amerikan güçleri yukardan napalm saldırısı düzenlemediği sürece).


Buffalo Springfield’ın bir zamanlar dediği gibi “Burada bir şeyler oluyor...”, ve bu his şimdi DICE gelişim stüdyoları için geçerli. Battlefield Vietnam “Yılın Oyunu” ayrıcalığında keyifli bir adım olacak ve tetiklere asılmak için sabırsızlanıyoruz.

rapidshare.com bv-Rip.part1.rar
rapidshare.com bv-Rip.part2.rar
rapidshare.com bv-Rip.part3.rar
rapidshare.com bv-Rip.part4.rar

_________________
Emege Saygı!!!!!!
Bir Teşekkür Yazsanız Yeterli
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Battlefield Vietnam [Rip]
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Biliyorsan Paylaş,Bilmiyorsan Ögren :: .::Bilgisayar::. :: Bilgisayar Oyunları-
Buraya geçin: